Pražská energetika a.s. je energetická skupina, která působí nejen na českém trhu již velmi dlouhou dobu. Označována je také zkratkou PRE. Aktuálně disponuje celkem 680 000 odběrnými místy a v současnosti představuje třetího největšího dodavatele elektřiny v České republice. Zaměstnává více než 1 400 lidí
Základní aktivitou celé skupiny Pražská energetika a.s. je prodávání a obchodování s elektřinou i plynem. Elektřinu distribuuje, vyrábí a nabízí také spousty doplňkových služeb, které se jí týkají. Celá skupina PRE je spolehlivým poskytovatelem spousty zmiňovaných služeb a díky své strategické vizi se snaží pracovat na rozšiřování své nabídky.
Pod Pražskou energetiku a.s. patří i několik dceřiných společností. Známá je například PREdistribuce a.s. Montáže, opravy a další služby nabízí PREměření a.s. Nejmladším členem skupiny PRE jsou firmy zabývající se nemovitostmi KORMAK Praha a. s. a také KORMAK nemovitosti s. r. o.
PRE = ZLODĚJI. Přešel jsem k PRE v době kdy nikdo nebral a oni byli jedíní kteří brali nové odběratele. Už tehdy jsem měl zpozornět. Ze začátku v pořádku, dohodnutí záloha 1900,- měsíčně.
1. KRÁDEŽ: Po třech měsících přišlo oznámení že mám platit zálohy 10450,-. Tohle jsem neplatil jelikož ve smlouvě je jasně uvedeno, že zákazník má platit zálohy určené na faktuře. Tudíž požadavek na placení ultravysokých záloh je KRÁDEŽ
2.VYHROŽOVÁNÍ: Pan Kozler z oddělení pohledávek domácnosti poslal vyhrožující dopis, ve kterém vyhrožuje v případě nezaplacení záloh přerušením dodávek elktřiny a soudnímu vymáhání. Reaguji emailem s adresou na pane Kozlera, ale reaguje paní Helena Čiháková v tom smylu, že je vše v pořádku a mám zaplatit. Reaguji opět emailem, odpovídá paní Vladimíra Steinhartová z oddělení Řízení kvality a Zákaznická linka Aktiv, opět ve smyslu že vše propočítali a že je vše v pořádku. Zde musím upozornit, že jsem PRE neudělil souhlas k tomu, aby mohli požadovat údaje o mojí spotřebě z minulého období a ani souhlas aby požadoval od mibulých dodavatelů jakékoliv údaje o mně.
3. vyúčtování a další KRÁDEŽ. To už se přiblížil termín pravidelného odečtu elektroměru. Doufal jsem, že mi vrátí přeplatek a snad bude konec jejich bužírování. Omyl. Přeplatek ve výši cca 18 tis korun byl rozpočítán tak, že mi určili zálohu 9 tis a zbývajících 9 tis převedli do dalšího fakturačního období. Takže jestliže někdo v obchodě ukradne něco o hodnotě vyšší jak 5 tis, je to trestný čin. V mém případě PRE ukradla 18 tis a někdo by měl jít do tepláků, možná pan Kozler, nebo paní Čiháková, nebo pani Steinhartová? Možná by se vymluvili že plnili jen nařízení, ale já říkám, kdokoliv je účastníkem trestného činu nese za něj plně následky
ZÁVĚR – odpovědně tvrdím, že PRE je zloděj, KRADE, a pracovníci v tomto systému jsou odpovědni za svoje činy.
Jedna z nejhorších firem v České republice !!! A někteří zaměstnanci hrozní !!! Nikdy víc !!!
Až do poloviny října 2021 jsem byla s dodávkami elektřiny a plynu u Bohemia Energy. Po jejich krachu jsem se dostala do režimu DPI, proto jsem se snažila co nejdříve najít si nového dodavatele. Vsadila jsem na společnost PRE, už 26.10.2021 jsem s nimi slednala online návrhy smluv, kdy mě ujišťovali, že vše vyřídi do 14 dní.Dne 5.11.2021 jsem od nich obdržela sms s ujištěním, že na přepisu intenzívně pracují, zůstávala jsem proto zatím v klidu. Čas běžel, DPI mi už poslali 2. upomínku na zaplacení nehorázných záloh na plyn i elektřinu, snažila jsem se s PRE zkontaktovat, ale bez šance, nelze se s nimi spojit ani telefonicky a na moje urgence přes kontaktní formulář na jejich stránkách vždy
několikrát odpověděli, že na přepisu intenzívně pracují. A zase žádný posun.
Z jejich strany zcela neprofesionální, neomluvitelné jednání, kdy jsem jejich vinou musela zůstat v režimu DPI, našla jsem si tedy jiného dodavatele a návrhy smluv jsem u nich zrušila. Bohužel jsem uvěřila jejich kecům, že na přepisu intenzívně pracují. Pražáci opět nezklamali, jak se pracuje !!!! Nespolehlivá, neprofesionální společnost, NEBRAT !!!
Zažil jsem ve svém životě mnoho hororů ale jednání s touto společností si nimi nezadá. Nevstřícnost střídaná s arogancí a nepochopením je asi jedním s hlavních devizí tohoto soukromého prdfolia.
Nejhorší společnost se kterou jsem se v životě setkal.Nemožnost domluvy arogantní jednání hrůza a co je hlavní a dominuje této společnosti je BEZOHLEDNOST
Vážení spoluobčané zastupující společnost PRE,
Ráda bych se s Vámi podělila o mé zkušenosti s touto společností. Nově jsme se nastěhovali a minulý nájemník měl smlouvu s PRE. Ze začátku se tvářil, že chce přepsat elektřinu na nás, což se běžně dělá, ale po poslání dokumentu do PRE nám nebyla poslána žádná zpětná vazba. Proto jsme se Snažili kontaktovat minulého nájemníka, který s námi dlouhodobě nekomunikuje. Přenechali jsme to proto odborníkům. Zjistili jsme, že pan nájemník napsal vypovězení smlouvy, která mu končí 25.3.2021. Pochopitelně jsem zašla na pobočku PRE, kde na mě mimochodem byli velmi milý a nečekala jsem moc dlouho, to musím ocenit. Ale než jsme stačili vyřešit tuto situaci, odpojili nám elektroměr, tím pádem jsme byli bez elektřiny, bez teplé vody, bez wifi, bez topení. Ihned jsem jednala. Zašla jsem opět na pobočku PRE kde mi vysvětlili, že potřebujeme revizní zprávu o elektroměru, odkázali mě na technika, Objevil se tu první problém- technik mohl přijít až ZA 4 DNY!!. Řekla jsem si OK, nějak to tu vydržíme. Jen pro představu, Bydlím v bytě 3 plus 1 s podnájemníkem a vysvětlujte mu, že nepůjde na 4 dny eletřina, teplá voda, wifi a radiátory. Ale dobře, vše jsem přijala, technik přijel za 3 dny, protože jsem na něj naléhala. Ihned po sepsání zprávy, která mě dohromady stála něco málo pod 5000, jsem zašla na pobočku, podepsali jsme spolu smlouvu, ale elektrikář, který nás měl zbavit tmy, mohl přijit AŽ ZA 5 DNÍ ODE DNE PODEPSÁNÍ SMLOUVY!!!! Takže teď ČEKÁM na elektrikáře, který odplombuje elektřinu. Celkově tedy jsme BEZ ELEKTŘINY, TEPLÉ VODY, WIFI A TOPENÍ (TEPLA) 9 DNÍ!!!! Umíte si to představit v dnešní době? Přítel pracuje mimo jiné i jako živnostník a potřebuje počítač k práci, já jsem studentka s distanční výukou, za těch 9 DNŮ jsem se tedy moc nenaučila.
Přečtěte si jejich podmínky, které mi dnes přišly v nabídce:
Ve smyslu ust. § 2048 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se ujednává, že nedojde-li vinou zákazníka do dohodnuté doby k uzavření příslušné smlouvy na dodávku plynu odpovídající této nabídce, je zákazník povinen zaplatit dodavateli smluvní pokutu ve výši 75 Kč za každou 1 MWh předpokládaného nerealizovaného odběru plynu. Při stanovení předpokládaného odběru plynu se vychází z údajů uvedených v čl. 2 nabídky. Závazek zaplatit smluvní pokutu nevylučuje právo na náhradu škody ve výši, v jaké škoda převyšuje smluvní pokutu.
Ing. František Kuracina
vedoucí oddělení Prodej segmentu SA
Pražská energetika, a. s.
Jsou to energetická hovada, šmějdi jak vyšití !!! Bacha na ně!!!
Vypověděl jsem smlouvu a dojednal si nového dodavatele elektřiny. První věc, co PRE udělala, bylo to, že mi vyhrožovali demontáží elektroměru. Teprve po čase mi oficiálně potvrdili, kdy dojde k ukončení smlouvy, aby mohl nový dodavatel jednat. V mezičase mi ještě jednou zavolali s tím, jestli jsem si vědom, že dojde k demontáži elektroměru. Mé námitky, že už je všechno zařízené s novým dodavatelem, který s nimi už jedná, nechtěli slyšet.
Přechod k novému dodavateli nakonec proběhl bez úrazu, ale přístup k zákazníkovi strašný. Samozřejmě ale někteří pracovníci zákaznické linky jsou v pořádku.
Vypověděl jsem smlouvu a dojednal si nového dodavatele elektřiny. První věc, co PRE udělala, bylo to, že mi vyhrožovali demontáží elektroměru. Teprve po čase mi oficiálně potvrdili, kdy dojde k ukončení smlouvy, aby mohl nový dodavatel jednat. V mezičase mi ještě jednou zavolali s tím, jestli jsem si vědom, že dojde k demontáži elektroměru. Mé námitky, že už je všechno zařízené s novým dodavatelem, který s nimi už jedná, nechtěli slyšet.
Přechod k novému dodavateli nakonec proběhl bez úrazu, ale přístup k zákazníkovi strašný. Samozřejmě ale někteří pracovníci zákaznické linky jsou v pořádku.
arogance, neschopnost, neochota 🙁
Jsem velmi zklamán, není to to, co slibovali
Já byl patrně zklamaný, přeplatky jsme dostaly, to joo, ale očekávání bylo asi o něco vyšší, no prostě jsem čekal, že ta změna nám přinese víc peněz na zpět, nicméně vše je to odvislé od spotřeby, čím víc jste schopni protopit tím víc je možný dostat zpět.
Napařili mi pokutu za to, že chci odejít jinam, taková drzost, dodavatele si snad můžu sám vybrat jakého chci ne? Proč mám platit za to, že jsem dostal lepší nabídku a chci ji využít? Děs
Ceny neměli špatné, ale podařilo se mi sehnat levnějšího dodavatele
Nejdřívě člověka nalákají, naslibují, ale skutek utek. Cena není tak výhodná, jak oni se tváří, ve vy)čtováních nepořádek, komunikace vlastně žádná, děs
Také nemám moc dobré zkušenosti, domluvit se s nimi na něčem je nemožné
Na maily nereagují, na písemnou korespondenci také ne, na telefonu akorát mažou med kolem pusy, přestože ihned vzápětí váš požadavek zahodí. A tak je to to samé opět dokola …
Ceny nejsou vůběc tak dobré jak všude avizují
Souhlasím se všemi kladnými hodnoceními
Se zástupcem z Pražské energetiky jsem se dohodl na smlouvě na dobu neurčitou s tím, že když se mi nebude jejich cena líbit, mohu ji kdykoliv zrušit. Když jsem cca po dvou měsících kontroloval vyúčtování služeb a smlouvu, zjistil jsem, že to mám napsané na dva roky. Neskutečně odporné zacházení se zákazníkem, podvádějí.
Mě se nevyplatilo zůstávat, mám teď mnohem lepší cenu
Byl jse u nich a rychle jsem utíkal pryč
Ceny nemají nejhorší, ale ten jejich velmi arogantní přístup mě donutil odejít
Nabidka nizsi ceny me k nim privedla pred 2 roky a ceny se mi pritom u nich za tu dobu nijak razantne nezmenily. Takze spokojenost.
Spokojenost, konečně
vše ok 🙂
zatím je vše v pořádku, uvidíme jak to půjde dál
Kvalitka.
ochota, dobré jednání, nízká cena
Odebíráme od nich elektřinu a s cenou i jejich službami jsem spokojen. Letošní vyúčtování opět mile překvapilo. Už aby byly peníze doma.
velice solidní jednání
nemám co bych vytkl, jsem spokojen a to je u mě co říci 🙂
Jsou slušní…
Se zástupcem z Pražské energetiky jsem se dohodl na smlouvě na dobu neurčitou s tím, že když se mi nebude jejich cena líbit, mohu ji kdykoliv zrušit. Když jsem cca po dvou měsících kontroloval vyúčtování služeb a smlouvu, zjistil jsem, že to mám napsané na dva roky. Neskutečné…
Jsme spokojeni, nemáme nic, co bychom vytkli
Zatím dodrženo vše, co bylo slíbeno. Jen tak dál!
Nebyli jsme spokojeni, přešli jsme k eYellow a je to lepší, hlavně finančně
Jsme u nich již pár let a jsme spokojeni
velice solidní jednání